Operational excellence

Operational excellence

Focus: Partnership & Prosperity

We bieden onze klanten de garantie dat we efficiënt werken. Geoptimaliseerde interne processen, duidelijke service level agreements en een kritische ingesteldheid om zelf continu onze processen te verbeteren, zijn hierbij onze vertrekbasis.

Doelen

#actie – Root-Cause analyse / continue verbetering
Onze IT-ambassadeurs staan op de vloer in direct contact met de medewerkers. Het is immers hun taak om de beperkingen en bekommernissen op de werkvloer te detecteren en te rapporteren om ons systeem op maat van de gebruikers verder te perfectioneren. De cultuur van het continue verbeteren zit sterk in ons DNA. We krijgen veel tips en input en koppelen steeds terug over de wijzigingen.

#actieChange management
We maken in elke entiteit een persoon verantwoordelijk om bij te dragen tot ‘change’. Deze change-ambassadeur heeft de verantwoordelijkheid om de rest van het team te enthousiasmeren en te informeren over de veranderingen die plaatsvinden. Via deze weg zal de vernieuwde manier van werken verankerd worden binnen elke entiteit en de organisatie als geheel. Bij elke ‘change’ of vernieuwing wordt dat principe toegepast.

#actie – Datakwaliteitscontrole
Er wordt een kwaliteitscontrole toegepast op inkomende gegevens die aangeleverd worden door de klant. Dat vereist een eerste signalisatie door de beheerder en manuele bijstelling, m.a.w. een proactieve attitude van de medewerkers zelf. Belangrijk hierbij is dat we een inventarisatie dienen bij te houden van de data die soms onvolledig worden aangeleverd en de attitude en alertheid hiervoor bij medewerkers verscherpen om dat op te merken en onmiddellijk te signaleren!

Hoe willen we onze operationele excellentie verder verbeteren?

» We willen voor een aantal aspecten van onze dienstverlening een kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001 opzetten.
» We formaliseren onze nacalculatie om zo een continue feedbackloop over bepaalde dienstverleningsniveaus te kunnen verkrijgen.