Project Logistiek & Speciaal Transport

Of het nu gaat om volumineuze biertanks vanuit Tsjechië, een complete bottellijn van Duitsland naar Afrika of extreem zware walsen van China naar België, als Transport Architects verzorgen we het transport van uw uitzonderlijke ladingen van deur tot deur.

Onze ervaren expediteurs zorgen dat uw lading volgens afspraak en budget veilig opgehaald en geleverd wordt. Remant is specialist op het gebied van internationale logistiek voor uitzonderlijke ladingen of moeilijk bereikbare locaties. Zo ontzorgen we u in het hele logistieke proces.

Logistiek maatwerk voor uw complex transport of buitenmaatse lading

Het vervoer van uitzonderlijke lading vraagt om een grondige voorstudie, kennis van het terrein en continue monitoring tijdens het transport. Onze Transport Architecten hebben de ervaring om de risico’s in kaart te brengen én beschikken over de lokale contacten en partnerships voor een veilige en vlotte levering. In overleg met u maken we een plan op maat op.

Knowhow van Afrikaanse corridors

Onze teams gaan regelmatig ter plaatse en volgen veranderingen in het logistieke landschap in de regio op. Vertrouwen vormt de basis van onze partnerships. Dit zorgt voor een stabiele en vruchtbare samenwerking. Persoonlijkheid sijpelt door in alle aspecten van de Remant Groep waar klanten, partners en leveranciers de vruchten van plukken.

Dankzij onze jarenlange ervaring kunt u rekenen op onze excellente en professionele service en kennis van:

  • project management en VLM: site visits, routeverkenningen, brugcalculaties, bemiddeling met stakeholders en een transparante kostenanalyse met alle transportmodi, vergunningen aanvragen, verwijderen van straatmeubilair, afsluiten elektriciteitsleidingen …
  • projectcargo,
  • uitzonderlijk vervoer voor buitenmaatse en/of zware ladingen: van mijnbouwmachines, uitrustingsgoederen, stalen of gietijzeren buizen, zware transformatoren of generatoren tot grondstoffen … wij verzorgen het transport van deur tot deur en van de fabriek tot bij de eindklant,
  • moeilijk bereikbare gebieden,
  • land specifieke administratieve verplichtingen en lokale gebruiken.

We realiseren het traject via multimodaal transport om de meest kostenefficiënte, veilige en snelle levering van uw project te verzorgen. Ons wereldwijd netwerk van betrouwbare en professionele partners staat garant voor hoogstaand kwalitatief vervoer en biedt leveringszekerheid.

Kabelhaspel van het UK naar de USA

Ons project- en engineeringteam organiseerde het transport van een 156 ton zware kabelhaspel van Newcastle Upon Tyne, UK, naar Port Theodore, Alabama, USA.

Voor dit transport werd een deel charter ingezet. Bovendien waren er verschillende uitdagingen, zoals het gewicht, de afmetingen, de specifieke transportvereisten en het feit dat er in Newcastle slechts een tijdsslot van één dag was om het schip binnen te varen en te lossen.

Alles verliep op rolletjes, dankzij de goede coördinatie tussen de verlader, de lokale stuwadoors, Liburnia Projects & Chartering, de eigenaar van het schip, en ons toegewijde team.

Gietijzeren buizen naar Angola

Maar liefst 79 ijzeren buizen, goed voor een totaalgewicht van bijna 106 ton, werden vervoerd van het Franse binnenland naar de haven van Antwerpen om ze vervolgens via zeevracht naar Luanda in Angola te verschepen. De buizen worden ter plaatse gebruikt voor de aanleg van irrigatiekanalen.

Enkele uitdagingen bij het speciale transport van deze ijzeren buizen:
• De buizen werden geladen in negen 40’ open-top containers met overhoogte.
• Het ijzer is schadegevoelig en het transport moest daarom met grote zorg verlopen.
• Voor een maximale belading per container werden de leidingen getelescopeerd; de kleinere buizen werden in de grotere buizen geschoven om er zo meer te kunnen laden. Dit vroeg om bijzondere expertise.
• De buizen waren 6 à 7 meter lang. Er werd een speciaal type heftruck ingezet die zo’n lengtes kan tillen.

Transport van mill housing units

Remant verzorgde het transport van 2 mill housing units van elk 108 ton van China tot in de fabriekshal van onze klant in België. Door de hoogdringendheid kozen onze Transport Architects er voor om de stukken als breakbulk op een containerschip te laden. In Rotterdam ging het verder via lichter tot in La Louvière. Na lossing met een mobiele kraan werden de stukken uiteindelijk met een dieplader tot in de fabriekshal gebracht.

Remant stond in voor de organisatie van het zeevervoer van China naar Rotterdam, het lossen van de lichter, overslag uit de lichter op diepladers en levering bij de eindklant. Uiteraard realiseerden we dit project binnen de vooropgestelde tijd en budget.

Enkele uitdagingen bij het speciale transport van deze units:

  • Door de gevolgen van COVID-19 crisis in China liep de productie vertraging op waardoor de levertijd in het gedrang kwam. Daarom werd gekozen voor een containerschip met een snellere transittijd.
  • Ook door de COVID-19 situatie in Europa werd het pas zeer laat duidelijk dat de transportvergunningen niet tijdig rond zouden komen. Remant slaagde er toch in om binnen de 48 uur het voorziene transport per dieplader om te zetten naar een gecombineerd transport lichter/dieplader.

Speciaal transport van generatoren in Ivoorkust

Remant Transport Architects regelde het uitzonderlijke transport van 12 generatoren vanaf aankomst in de haven van Abidjan naar de opslagzone net voor de jobsite, in het binnenland van Ivoorkust. Een zending met een totaalvolume van 2000 m³.

De generatoren hadden een afmeting van 15,5 x 3 x 3,5 meter en wogen tot 56 ton. Remant stond in voor de havenontvangst, importafhandeling en het transport naar de opslagzone.

Verscheping bottellijn van Duitsland naar D.R. Congo

Remant verzorgde het transport van een volledige bottellijn van een brouwerij in Hamburg, Duitsland naar Matadi in D.R. Congo. De machines van de brouwerij werden in 17 plywood boxen overgebracht. Tezamen ging dit om een volume van 1800 m³ en 215 ton in breakbulk. Het transport verliep via truck, barge en part-chartered vessel. Remant kocht een ‘shipper’s owned container’ voor de cargo en maakte via conditionering de vracht zeewaardig.

Enkele uitdagingen bij het bijzondere transport van de verscheping van een volledige bottellijn van een brouwerij van Duitsland naar Afrika

  • Er werd een multimodaal transport gerealiseerd: wegtransport, binnenvaart en zeevracht
  • De omvangrijke en zware kisten werden als breakbulk geladen
  • De kisten werden in bewaring genomen en zeewaardig gemaakt

Transport van 3800 m³ gietijzeren buizen

De Transport Architects van Remant regelden het transport van 3800 m³ gietijzeren buizen via zeevracht van Antwerpen naar de haven van Luanda in Angola. Het ging om een totaalgewicht van 1352 ton. Remant volgde de lading en het transport van deur tot deur op.

Enkele uitdagingen bij dit uitzonderlijke transport van gietijzeren buizen van België naar Angola, Afrika

  • Remant deed een pre-inspectie van de goederen bij de leverancier en onderzocht de mogelijkheden op de kaai.
  • Conditionering of herverpakking van de buizen.
  • Er werden tussenschotten gemaakt om de buizen veilig en stabiel in het ruim van het zeeschip te vervoeren.

Transport biertanks Polen - Congo

Onze Transport Architecten verscheepten een volledige gedemonteerde brouwerij van Kielce (Polen) naar de D.R. Congo. Voor het vervoer van de site in het binnenland naar de haven maakten we gebruik van verschillende transportmodi, zowel wegvervoer als transport per binnenschip. We slaagden er in om deze ambitieuze onderneming tot een goed einde te brengen binnen het vooropgestelde tijdschema van onze klant.

Enkele uitdagingen bij het uitzonderlijke transport van de verscheping van een volledige brouwerij van Polen naar Congo:

  • Routing: in het binnenland van Polen naar Sandomierz, waar we een laadkaai voor de belading van de lichter lieten bouwen naar de haven van Gdynia om vervolgens via zeevracht de haven van Pointe Noire in Congo-Brazzaville te bereiken
  • Transportmodaliteiten: truck, barge en chartered vessel
  • Uitzonderlijk vervoer en organisatie VLM (afkoppelen elektriciteitsleidingen en verplaatsen straatmeubilair op verschillende plaatsen)
  • Volume van de cargo: +/- 5500 m³ voor het hele project (biertanks en machinerie)
  • Het gewicht van afzonderlijke biertanks varieerden tussen de 15 en de 25 ton, afhankelijk van het type.
  • Breakbulk in combinatie met 150 containers
  • Nachttransport
  • Persoonlijke opvolging en verschillende verplaatsingen naar Polen

Vragen over Project Logistiek en Speciaal Transport ?

Contacteer ons